Er zijn weer vacatures!

Om een goed functionerend rooster te maken is het noodzakelijk dat de vereniging de beschikking heeft over voldoende vrijwillige chauffeurs. Zij zijn het visitekaartje van de vereniging. Als u deel wilt u maken van ons team van vrijwillige chauffeurs, kijk verder voor nadere informatie.

De vrijwillige chauffeurs

De chauffeurs die de bussen besturen doen dat op vrijwillige basis.

Ze werken van maandag t/m vrijdag in drie diensten: de ochtenddienst van 07.45 – 12.00 de tussendienst van 11.45 – 15.00 en de middagdienst van 14.45 – 18.00 uur. Op zaterdag de ochtenddienst van 9.15 - 13.00 en de middagdienst van 12.45 - 16.45.

Chauffeurs krijgen een kleine vergoeding voor woon-werkverkeer en koffie. Verder worden ze getrakteerd op een jaarlijkse barbecue, een uitje, en een kerstattentie.

Vrijwillige chauffeur: iets voor u?

Ooit buschauffeur willen worden? De vereniging kan niet bestaan zonder actieve vrijwillige chauffeurs.

Wat vragen we van u?

Het is de bedoeling dat een chauffeur minstens één dienst in de veertien dagen rijdt van vier of drie uur. De diensten (in principe één dienst van 3 of 4 uur per twee weken) worden in onderling overleg vastgesteld door de coördinator. De diensten zijn van maandag tot en met vrijdag tussen 07.45 en 18.00 uur (einde laatste rit) uur. Zaterdag tussen 9:15 en 16:45 uur. Tevens verplicht u zich tot één dag per 4 weken voor een reservedienst (7:45-18.00 uur) en tot één zaterdagdienst per 8 weken.

Alle chauffeurs worden getest op rijvaardigheid en gezondheid. De chauffeurs ontvangen een woon-werk kilometervergoeding indien zij met de auto naar het beginpunt (TOTAL tankstation in Doorwerth) rijden. Daarnaast ontvangen zij een kerstpakket en wordt er jaarlijks een contactdag en meerdere gezellige borrels georganiseerd. Dit alles is mede mogelijk door de steun van de gemeente Renkum.

Wie kunnen zich aanmelden? Als u:

• Minimaal twee jaar in het bezit bent van een rijbewijs B;
  • Niet ouder bent dan 70 jaar;
  • De Nederlandse taal goed beheerst;
  • Woonachtig bent in de gemeente Renkum of binnen een straal van 10 km. vanaf de ‘wisselplaats’ (TOTAL tankstation in Doorwerth);
  • Vriendelijk en behulpzaam bent voor de veelal oudere passagiers;
  •  Verantwoordelijk wilt zijn voor de kaartverkoop (via PIN) en behulpzaam bent bij een correcte in- en uitcheck van reizigers die een OV-chipkaart gebruiken;
  • Zich voor minimaal één jaar vastlegt met een proeftijd van twee maanden.

Waar kunt u zich aanmelden?

U kunt zich  aanmelden Henk Wösten, secretaris van de vereniging. Voor nadere inlichtingen kunt u zich ook wenden tot Henk Wösten (06 - 5135 4479 of e-mail: secretariaat.buurtbus.VZW(a)gmail.com  [(a) staat voor: @]).

Wanneer vinden de keuringen plaats?

De rijtest en de medische keuring vindt in onderling overleg plaats.

Let op: Indien u uitkeringsgerechtigd bent via het UWV, kan het rijden op de buurtbus als vrijwilliger negatieve gevolgen hebben voor uw uitkering. Nadere informatie bij de secretaris die u dan behulpzaam is met de aanvraag voor toestemming voor vrijwilligerswerk bij het UWV.

Beide buurtbussen bij het station Wolfheze