Vragen

Veelgestelde vragen. Staat uw vraag er niet bij, stel uw vraag dan per e-mail.

Vraag: gelden de landelijke coronaregels ook in de buurtbus?

Antw.: Ja, maak in de buurtbus gebruik van een niet-medisch mondkapje. Dat is verplicht voor reizigers vanaf 13 jaar. Zet het mondkapje op voordat u instapt. Shawls en andere mondbedekkingen zijn niet toegestaan. U bent zelf verantwoordelijk om mondkapje aan te schaffen. Let op: in verband met coronamaatregeling kan de chauffeur u tijdelijk niet helpen bij het in- en uitstappen. 

 

 

Vraag: Kan ik mijn rollator of een kinderwagen meenemen?

Antw.: Geen probleem. Onze bussen beschikken over een brede gelijkvloerse instap. In de buurtbus is de chauffeurscabine nu met een scherm afgesloten van de passagiersruimte in verband hiermee kan de buurtbuschauffeur u tijdelijk niet helpen bij het in- en uitstappen en het vastzetten van rollators en boodschappenwagentjes. 

 

Vraag: Is het mogelijk met een rolstoel mee te reizen?

Antw.: Helaas, dat is beperkt mogelijk. In verband met uw veiligheid kunt u wanneer u in een rolstoel zit, alleen met de buurtbus reizen als u zich minimaal een dag van tevoren aanmeldt en een steward van Breng u begeleidt. De buurtbus rijdt met kleine bussen waarin plek is voor één rolstoel. Het kan dus voorkomen dat er al iemand anders in een rolstoel reist op het door u gewenste tijdstip. U kunt dan een rit vroeger of later bespreken. Wilt u een reis per rolstoel aanmelden, neem dan contact op met Breng Klantenservice op tel: 026 - 214 21 40 (lokaal tarief).Van maandag t/m zaterdag bereikbaar tussen 8.00 en 19.00 uur. Als rolstoelreiziger kunt u tevens gebruik maken van het maatvervoer van Avan (www.avan-vervoer.nl).

 

Vraag: Ik heb een klacht. Waar kan ik dat melden?

Antw.: Ieder onderwerp waarover u een klacht hebt kunt u aan ons melden. Dat kan via ons e-mailadres , maar ook schriftelijk. Richt uw brief aan de heer C. Enklaar, Van Wassenaerweg 17, 6862 ZC Oosterbeek. Gelieve uw naam en volledige adres te vermelden, aangezien wij geen anonieme klachten in behandeling nemen.

 

Vraag: Ik woon aan de route, maar niet dicht bij een halte. Kan de bus voor de deur stoppen?

Antw.: Nee, dat is helaas niet mogelijk in verband met de verkeersveiligheid en de wettelijke voorschriften waaraan wij ons dienen te houden.

 

Vraag: Ik woon niet direct, maar wel vlakbij de route. Kan de bus van de route afwijken?

Antw.: Nee, de bus kan niet van de route afwijken omdat wij rijden volgens een vaste dienstregeling. Wij adviseren u voor vervoer op maat de website van Avan te raadplegen (www.avan-vervoer.nl).

Alle informatie over taxivervoer leest u op de website van Valys (www.valys.nl).

 

Vraag: Hoe herken ik de buurtbus?

Antw.: De buurtbus is een kleine personenbus van Breng. Op de voorkant staat BRENG en het lijnnummer: 589 of 590.

Vraag: Ik heb iets laten liggen in de bus. Is het gevonden? 

Antw.: We helpen u graag om uw spullen weer terug te vinden. Alle gevonden voorwerpen plaatsen we na enkele dagen via Breng op de zoekmachine van iLost. Kijk voor nadere informatie hier. U kunt ook via contact bij ons informeren of het gevonden is. Bederfelijke waren moeten we helaas vernietigen. 

 

Vraag: Hoeveel zitplaatsen zijn er in de bus?

Antw.: Er zijn 8 zitplaatsen. Voor uw en onze veiligheid is het niet toegestaan om meer mensen mee te nemen. Het is ook verboden om te staan tijdens de rit.

 

Vraag: Waar kan ik mij aanmelden als ik af en toe de bus wil besturen?

Antw.: Er zijn regelmatig mensen die vragen naar de mogelijkheid om onze bussen te besturen. Wij verwachten binnenkort weer vacatures. Kijk voor nadere informatie bij De vereniging.